Keiu Kuresaar

Eesti postkaardi minevik ja tänapäev

Uncategorized

Comments Closed


Share this post

„Esimese ametliku postkaardi laskis 1869. Aastal välja Austria-Ungari postivalitsus. Menu oli tohutu – esimese kolme kuu jooksul käis postist läbi üle kahe miljoni kaardi! Austerlaste eeskujule järgnesid peagi ka teised rigid. Vene impeeriumi aladel, seega ka Eestimaal, tulid postkaardid käibele 1. jaanuarist 1872. Need kõik olid tavalised valged korrespondents-kaardid. Pildiga postkaart pidi veel kaua oma aega ootama, Eestimaal tervelt 22 aastat. Alles 1894. aastal võis ajaleht „Olevik“ kirjutada, et „nüüd on lubatud, et ka siin maal seesuguseid omatehtud postkaartisi võib valmistada, kui väljamaal pruugiks on, kuhu postmark pääle tuleb panna. Kaardid ei tohi suuremad olla, kui 14 cm pikuti ja 9 cm laiuti“. Ja nii neid ka valmistama hakati. Sellest ajast loemegi eesti postkaardi ajalugu.

Saja aasta jooksul on valmistatud kümneid tuhandeid piltpostkaarte kõikvõimaliku temaatikaga. Kaartidel on kujutatud kodumaa kaunimaid kohti, meie tähtsamaid kultuuri- ja riigitegelasi, eesti rahva minevikku, vabadusvõitlust ja muid ajaloolisi sündmusi. On ilmunud kaarte eesti kunstnike tööde reproduktsioonidega ja eesti kunstnike joonistatud õnnitluskaarte, kaarte nii lastele kui vanaemadele, nii lillede kui loomadega, reklaamkaarte ja meenekaarte. Sada aastat on ju pikk aeg, selle jooksul on juhtunud väga palju, mis on leidnud ka kajastamist postkaartidel.“

(„Eesti postkaart 1894 -1994“, Koostanud Rein Loodus ja Valdeko Vende, Olion, 1995)

Veel mõned faktid:
1869 lasi Austria-Ungari postivalitsus käibele ametliku postkaardi, millele oli trükitud kahekreutseriline mark, riigivapp ja sõnad Correspondenz-Karte (kirjavahetus – kaart)
1874 kirjutati Bernis alla leping rahvusvahelise postiliidu loomise leping ja lepiti kokku, et postkaarte on lubatud kasutada riikidevahelises sideteenistuses, sh. kaardi postitariif pidi olema pool tavalise kirja tariifist.
1894. aastal tulid Eestis esmakordselt käibele kohalike linnavaadetega postkaardid
Postkaartide standardsuurus tänapäeval on 105 x 148 mm. Sajandi alguses oli tavaline mõõt 90 x 140 mm.

 

Postkaartide ajaloolised funktsioonid:

  • Piltpostkaardid – trükitud, fotografeeritud, käsitöö jms,
  • Suveniirkaardid linnavaadetega
  • Õnnitluskaardid
  • Vaatekaardid vaatamisväärsustega, st objektidega, mis paelusid turisti pilku.
  • Eesti loodusvaadetega postkaardid
  • Kaardisarjad „Kaunis kodumaa“, „Eesti“, „Geograafilised pildisarjad koolidele“
  • Kaardid rahvusromantika temaatikaga – rahvariietega, etnograafiliste esemetega, stseenidega talutöödest
  • Eesti elu edendajad postkaartidel – kultuuritegelaste, kirjanike, näitlejate, sportlaste, jt avaliku elu tegelaste sh riigitegelaste portreed
  • Postkaart agitatsioonivahendina (agitatsioonikaart, pilkekaart, reportaažifotod meeleavaldustest jms)
  • Kunst väikeformaadis so. kunstnike joonistatud postkaardid, kunstnike tööde reproduktsioonid – alates 20. saj. algusest , sest kunstipiltide trükkimine nõuab kõrget tehnilist taset.
  • Õnnitluskaardid (kalendripäevadeks, kirikupühadeks, juubelid, sünnipäevad, leeripäevad, jms tähtpäevad)
  • Kunstnike valmistatud õnnitluskaardid isiklikuks tarbeks, käsitsi tehtud, paljundatud, signeeritud väikegraafika, piiratud tiraaž
  • Aprillikaardid. Nalja- ja pilamiskaardid.
  • Informatsioon posti teel

Mis võiks postkaardi funktsioon olla tänases päevas? milliseid postkaarte me võiksime kasutada 2016. aastal? Kas mobiiltelefon ja internet on nad jäädavalt kõrvale tõrjunud?

Pean oma kaardikogu ka üles pildistama ja ilmale üles riputama…kunagi.

Read more

Mood board

Uncategorized

Comments Closed


Share this post

Mood board on suuremale paberile või tahvlile tehtud teatud tüüpi komponeeritud kollaaž, mis koosneb piltidest, tekstist, materjalidest, esemetest. Mood board´i mõte on uurida ja edasi anda mõnda teemat või ideed üldiselt, kasutades selleks fotosid, joonistusi, värve, tekste, erinevaid fonte e. kirjastiile, materjale, tekstuure, esemeid.

Mood board võib olla väga efektiivne vahend oma loovidee, meeleolu, tunnete või soovide esitlemiseks publikule (kes iganes see ka on – õpetajad, klassikaaslased, kliendid, pereliikmed, sõbrad jne). Ta annab lisaväärtust esitleja verbaalsele presentatsioonile.

Mood boardi võid kasutada ka disainerile lähteülesande andmiseks (sisekujundajale, arhitektile, maastikuarhitektile, moedisainerile jne)

unisef-mood-board

Mood board for Unisef

Paljud loovisikud (graafilised disainerid, sisekujundajad, tootedisainerid, fotograafid, reklaamidisainerid, moedisainerid, filmi- ja teatrikunstnikud,  jt (Graphic designers, interior designers, industrial designers, photographers ) kasutavad mood board´e, et visuaalselt ilustreerida tulevikus valmistada kavatsetavat toodet – olgu selleks siis trükireklaam, reklaamklipp, raamat, film, lavakujundus, vms.

Võimalik on visuaalselt illustreerida ja seletada teatud kirjutamisstiili, kujuteldavat lavakujundust või narratiivi filmile, kirjutatavale jutule vms (storyline). Mood board ei pea sisaldama ainult visuaalset materjali, võib kasutada ka tekste, tsitaate, muid materjale. Mood board on vahend, millega saab kiiresti ja ülevaatlikult informeerida teisi oma idee üldisest tundest (mood) või suunast (flow).

moodboard

Mood board.

Probleem/ülesande püstitus: Pead ennast kirjeldama oma uuele sõbrale. Sa ei saa seda teha sõnadega. Saad kasutada erinevaid pilte, värve, erinevaid materjale (taktiilne).

kellele? milleks? kuidas?

Tutuvusta mood boardi abil, kes Sa oled – mis on Sinu huvid, kired, millest sa hoolid, mida Sa armastad, mille pärast muretsed jne, jne……..

mood-boards

1. tund:

  • mood boardi tähenduse ja kasutusvõimalustega tutvumine
  • värvide kasutamine oma emotsioonide kirjeldamiseks – teeme ühe “meeleoluriba”
  • mood boardi idee visandamine ja planeerimine
  • järgmise tunni töövahendite planeerimine

luna

2. tund:

  • visandid ja plaanid tehtud ja tunnis kaasas. Asud mood boardi koostama.
  • kodust vajalikud materjalid kaasa otsitud (fotod ajakirjadest, internetist,   + tee ise fotosid (ja prindi välja!, väljalõiked oma loomingulistest materjalidest: 5 peale tehtud mata KT, kild noodivihikust, katkend kirjandist vms, mõtle loovalt!!!)
  • muud ennastkirjeldavad materjalid (võibolla ka mingid tekstid) ja (väike)esemed kaasas
  • aluseks vähemalt üks A3 paber
  • liim, käärid, markerid, vildikad, pliiatsid jm

chicgalleria_coachboard1

Nõuanded:

  • Ära kuhja kokku liiga palju infot (fotosid, värve, tekste  jms), see tekitab vaatajas  segadust
  • vali sobiv formaat (ruut, ristkülik, mis võimalusi veel on? ….)
  • ehita oma lugu üles mõne olulisema ja keskse kujundi ümber ning toeta neid väiksemate piltide, materjalide, värvinäidistega
  • lisa ka taktiilseid elemente (kompimisega tajutav), kasuta erinevaid materjale – karvane, pehme, metalne, …mis Sind iseloomustab?
  • proovi vaatajas äratada emotsionaalne reaktsioon
  • Mood boardi kokku pannes aseta pildid jm alusele lahtiselt, alles siis, kui oled paigutusega rahul asu liimima

moodboardproject

3. tund: Mood boardi esitlused rühmatööna

  • igaüks kirjutab oma mood boardile kaasa lühikese esitluse ja vastab kolmele küsimusele:
    • mida ma seda tööd tehes õppisin?
    • mis oli raske?
    • mis oli huvitav?
  • oma lühike esitluse ja vastused küsimustele kleebib mood boardi tagaküljele
  • mood boarde esitletakse rühmadena, kus rühma liikmed ütlevad teiste oma rühma liikmete mood boardide kohta:
    • mis on teisel eriti hästi/huvitavalt välja tulnud?
    • mis üllatas?
    • kas soovitaksid midagi veel või teisiti teha?
  • Hindan:  visandamist ja planeerimist
  • Töö (mood boardi) läbimõeldust ja vormistust
  • Esitluse puhul lühikest esitlust mood boardi taga (isiklik panus) ja esinemist klassile

sirius-black

 

Read more

Keskkond ja inimene, loodus ja loovus

Uncategorized

Comments Closed


Share this post

dsc_0558

Kui keskkonnakunsti teosed (installatsioonid, skulptuurid) on paigutatud keskkonda ja loodud naturaalsetest materjalidest (kivid, muld, liiv, oksad, vesi jne), siis ökoloogilise kunsti (eco art, ecological art) käimapanevaks jõuks on inimese ja looduskeskkonna sisemise seotuse tunnetamine, teadmine, et looduses on kõik kõigega seotud ja pidevas ringluses ning et looduses peab valitsema tasakaal.

vt ka Ökokunst Eesti moodi. 

Ökoloogilise kunsti viljelejad soovivad oma teostega juhtida tähelepanu ökoloogilise tasakaalu ja loodushoiu olulisusele, kõikide eluvormide vajalikkusele ja eluõigusele, inimese jätkusuutlikule kooseksisteerimise vajadusele loodusega. Nad osundavad sellele, et Maa ressursse ei tohi (üle)kasutada vastutustundetult, vaid me peame elama säästvalt, ökoloogilisi süsteeme hoidvalt ja taastavalt.

Ökoloogilise kunsti kunstnikud ja nende teosed  kutsuvad meid üles käituma sotsiaalselt vastutustundeliselt. Nad soovivad oma teostega mõjutada poliitikat, kultuuri, majandussüsteemi, eetikat ja esteetikat, sest läbi nende mõjutavad inimesed omakorda meie ökosüsteemide olukorda.

Ökoloogiliste kunstnike hulka võivad kuuluda kunstnikud, teadlased, filosoofid, loodusaktivistid, õpetajad jt, kes teevad koostööd kogukondadega looduskeskkonna hoidmisel, taastamisel ja avaliku teadlikkuse suurendamisel. 

Ökokunsti printsiibid:

  • Keskendumine keskkonnas valitsevatele omavahelistele suhete võrgustikule -ökoloogilise süsteemi füüsilistele, bioloogilistele, kultuurilistele, poliitilistele, ajaloolistele aspektidele
  • Looduslike materjalide kasutamine ja/või keskkonnajõudude nagu tuul, vesi, päikesepaiste jms, kaasamine
  • looduskeskkonna taastamine, parandamine, loodusele tagasi andmine
  • Avalikkuse teavitamine keskkonnaprobleemidest, ökoloogilistest probleemidest ja muutustest
  • Ökoloogiliste suhete ümbervaatamine, uute võimaluste pakkumine inimese ja looduse jätkusuutlikuks kooseksisteerimiseks, looduse tervenemiseks.

“Certainly, art historical figures like Joseph Beuys, Mel Chin, Agnes Denes, Helen and Newton Harrison, Ocean Earth, Robert Smithson, Alan Sonfist and Mierle Laderman Ukeles are known and collected, yet too few in the art world realise the role ecoventions have played in convincing local city planners, landscape architects, civil engineers, and watershed managers to rethink their practices.”

Ecovention – Current art to transform ecologies, Sue Spaid

Keskkonnakunstnikke leiad: Greenmuseum.org

 

Loodus ja loovus:

  1. Mine õue – loodusesse, pane silmad kinni ja joonista seda, mida Sa tunned ja kuuled.
  2. pane tähele, kuidas kogu keskkond Sind mõjutab ja õpetab ja kujundab
  3. igaüks on kunstnik – usalda oma meeli, katsu, tunneta materjali ja loo midagi, mis on Sinu jaoks tähenduslik (looduslikud materjalid sh lõng )
  4. pane silmad kinni ja usalda oma tunnet ja kätt – joonista vee voolamist
  5. jaluta – käi looduses vaikuses (silent walk), tunneta oma käimise rütmi, hingamise rütmi, kuula looduse hääli: tuule, putukate, lindude, lehtede häält, lume krudinat jne – kui soovid, pane see kunsti vormi (joonistus, maal, kirjutis, muusikapala, magustoit vms)
  6. “Keep walking and you will find yourself” – aborigeeni vanasõna
  7. jaluta kaaslasega ja jaga oma lugusid tähenduslikest matkadest – kuula oma kaaslase lugu ja kui ta lubab, siis räägi see oma sõnadega teistele
  8. moodusta loodusest leitud materjalidest uusi vorme, eksperimenteeri.
  9. mine loodusesse ja leia üks unustatud koht. Ole seal kohapeal u 30 minutit ning kuula, kas ta räägib sulle oma lugu.  Millest ta võiks kõnelda? Küsi, kas Sa tohid selle loo teistele edasi rääkida.
  10. joonista või kirjuta oma kaaslase seljale mingi pilt, kaart – pane silmad kinni ja proovi seljale “kirjutatud” kujutis paberile panna.
  11. “kill your darlings” – joonista/maali pilt, keera see tagurpidi ja maali üle
  12. proovi, katseta, eksi ja eksle – nihuta oma (mugavus)piire, et avastada ennast ja lasta oma loovus vabaks.
  13. iga kord, kui oled jõudnud teatud tasemeni (mugavustsooni), pead oma ülesannet (või selle parameetreid) muutma, et saaksid edasi areneda

Looduse mõju meie tervisele: Soome ja Jaapani teadlaste ühine uurimisrühm on uurinud looduse mõju inimese tervisele ja tulemused on näidanud, et inimeste vaimne ja füüsiline tervis taastub ja paraneb kiiremini looduses viibides.

 

Andy Goldsworthy : Rivers and Tides

Read more

Kaasaegne kunst: keskkonnakunsti näide

Uncategorized

Comments Closed


Share this post

dsc_0024-2

Et kõik ausalt ära rääkida peab alustama sellest, mis on kaasaegne kunst.

Üks võimalus on vaadata interneti poole ja trükkida sisse sõnaühend conteporary art, ning sealt tasub kindlasti linke mööda vaadata edasi (või tagasi) ka postmodernse kunsti  ja modernse kunsti juurde.

Teine võimalus on tsiteerida Marek Tamme artiklit Postimehes (14.01.2013)  (soovitan lugeda!):

1) Kaasaegset kunsti iseloomustab uute meediumite aktiivne kaasamine – foto, video, arvuti, installatsioon, performance jt.

2) Kaasaegset kunsti iseloomustab transgressiivsus – aineliste, ideeliste, esteetiliste, eetiliste jne piiride ületamissoov.

3) Kaasaegset kunsti iseloomustab kohandav esteetika – eelnenud kunstiteoste ulatuslik tsiteerimine ja mugandamine, viited ja vihjed varasemale loomele.

4) Kaasaegset kunsti iseloomustab sotsiaalsus ja poliitilisus – orienteeritus ühiskondlikele valupunktidele, soov tekitada diskussiooni, tuua esile erinevate vaatenurkade võimalikkus.

Lisan veel kaasaegse kunsti hindamiskriteeriumid Marek Tamme artiklist:

“1. Sidusus: heas kaasaegses kunstiteoses valitseb vastavus kunstniku nägemuse, kavatsuse, käekirja ja teostuse vahel.

2. Sisukus: hea kaasaegne kunstiteos tõstatab olulisi küsimusi, suudab luua külluslikke tähendusruume, rikastada senist mõistmist ja taju.

3. Uudsus: hea kaasaegne kunstiteos esitab originaalseid sisulisi ja vormilisi lahendusi, isegi kui need on kombineeritud vanast ainesest, suudab üllatada, pakkuda uusi vaatenurki.

4. Aktuaalsus: hea kaasaegne kunstiteos suhtleb aktiivselt oma kaasajaga, tegeleb akuutsete teemadega, ei pelga olmet ega päevakajalisust.

Ma ei taha väita, et see nimekiri pretendeerib ammendavusele, ent vähemalt võiks ta luua aluse, mille pinnalt arutleda konkreetse kaasaegse kunstiteose väärtuse üle, vältides sealjuures takerdumist klassikalise või modernistliku kunstirežiimi tõekspidamistesse, nagu ka apelleerimist kunstimaailmas dominantsele seisukohale.”

“Kuid ennekõike on kaasaegse kunsti ja publiku suhted kinni hariduses, nii laiemalt visuaalse kirjaoskuse levikus kui ka kitsamalt kaasaegse kunsti õpetamises.”

“Ma ei usu sealjuures, et kaasaegse kunstiga oleks võimalik püsiv kontakt luua üksnes avatud meelte ja puhta lehena näitustel käies, nagu näib uskuvat Anders Härm (PM 31.10.12). Pigem jagan Juri Lotmani vana õpetust, et kultuurikeeli tuleb õppida sama hoolega nagu võõrkeeli[xi], kusjuures kaasaegse kunsti keel ei ole kindlasti kõige lihtsamate killast. Aga selle õppimine tasub vaeva!”

Kaasaegset kunsti puudutavate arutelude kohta võid lugeda veel Marek Tamm: Kaasaegse kunsti paradoksid (Postimees, 23.09.2012); Margit Sutrop: Mis on kunst? Institutsionaalse esteetika kimbatus.  Akadeemia, 8. 1998 (Akadeemiad on leitavad internetist) jm.

Vt. õpikust (J. Kangilaski “Kunstikultuuri ajalugu. Postimpressionismist uue meediani) ptk. 27 lk 182. Antivormiline kunst, maakunst, kontseptualism, kehakunst.

Nüüd liigun edasi ühe kaasaegse kunsti liigi juurde, mida inglise keeleruumis võib nimetada environmental art, land art, ecological art, etc.

Maakunst – (Robert Smithsoni termin (vt Spiraalne muul, kruus, soolakristallid, 1970) teos, mis on tehtud looduses, looduslikest materjalidest – muld, kivid, oksad, lehed, vesi jne. Asuvad sageli tsivilisatsioonist eraldatud paikades, laiemale publikule nähtavad videote või fotode abil.

 

Tekkis (uuesti, sest vanimad kunstiteosed, mis maailmas eksisteerivad, on samuti nö maakunsti taiesed – Altamira koopamaalid, Ubirri kaljujoonistused, Lascaux koopamaalid, Nazca jooned, ) 1960-ndatel Ameerikas protestina kunsti kommertsialiseerumise vastu. Maakunsti teosed hülgasid muuseumid ja galeriid kui kunsti esitamise paigad ja liikusid loodusesse, kus loodi monumentaalseid teoseid, mis olid väljaspool institutsionaliseeritud kunstimaailma haardeulatust. Teosed olid looduses, tehtud loodusest,  sageli inspireeritud minimalismist ja kontseptualismist, aga ka De Stijl´ist, kubismist, Joseph Beuysi töödest jm.

Sageli oli tegemist nö kohaspetsiifiliste keskkondlike skulptuuridega.

vt nt Walter de Maria, The Lightning Field (Äikeseväli), 1977.

Christo ja Jeanne-Claude sissepakitud objektid (nende koduleht). 

Tutvu ka  Hamish Fulton, Ansel Adams (fotograaf) töödega.

Lisaks kunstisisestele põhjustele on maakunsti (uuesti)tekke üheks põhjuseks kasvav ökoloogiline teadlikkus ja mure meie looduskeskkonna pärast.

Nüüd on põhjust rääkida (loodus)keskkonnakunstist, mis on edasi arenenud maakunstist kui lihtsalt huvitavast fenomenist rohkem sotsiaalse ja poliitilise suunitlusega teostele. Peatähelepanu on suunatud just inimese ja looduse suhetele, looduskeskkonna haavatavusele, üleekspluateerimisele, inimese ja looduse võõrandumisest tekkivatele probleemidele.

Mis need probleemid võiks olla ja kas olete ise neid kogenud, nende üle mõelnud?

Mõned Eesti kunstnikud, kes on tegelenud maakunstiga:

Jüri OkasTiiu Kirsipuu

Kuula Peeter Laurits. Postmodernne maakunst

 

 

 

 

Read more

Pastellmaali kursus algajatele. Materjalid.

Uncategorized

Comments Closed


Share this post

Vajalikud materjalid:

  1. kõvad pastellid (hard pastels), visandamiseks ja alusmaali tegemiseks (nt Cretacolor vms)
  2. pehmemad pastellid (soft pastels) – Koh-i-noori Toison d´or, Sennelier, Sonet, Rembrandt vms
  3. pastellpliiatsid – joonistamiseks või väikeste detailide jaoks
  4. alus, kuhu joonistada või maalida:
    • pastellkaart – abrasiivse pinnaga ehk õrn liivapaber (Pastel Card – abrasive or sanded paper) – nt Sennelier (360 gsm), Canson Mi-Teintes Touch (355 gsm – so. paberi kaal: grammi ruutmeetri kohta).
    • sobivad kornilised värvilised paberid – saab osta üksikult või Canson Mi-Teintes plokk (160 gsm), kuhu ka erinevad toonid kogutud.
    • akvarellpaber (selle saab ise ära toonida või sobiva alusmaali sinna teha),
    • käsitöökartong või muud papid – samuti struktuurse pinnaga, et nad hoiaksid kinni pastelli pigmenti;
    • isetehtud aluspapp – kaetud Liquitex´i läbipaistva gessoga. Selle võib ka enne endale sobivat tooni värvida.
  5. käte puhastamiseks  – puhas lapp, niisked salvrätikud. Väga tähtsad, sest mustade näpujälgedega võib töö päris ära rikkuda.
  6. tööde fikseerimiseks võib vaja minna fiksatiivi (abrasiivse aluse korral pole oluline), aga tuleb arvestada, et fiksatiiv võib värve tuhmistada ja tumendada.
  7. abivahendid: hõõrelid, pintslid, suurte pindade sulatamiseks sobib toruisolatsiooni materjal
  8. paberi aluse külge fikseerimiseks ja ka tolmu kogumiseks  – aknateip.

 

kõvad pastellid, keiu kuresaar

kõvad pastellid

 

pehmed Sennelier pastellid - pildil portree komplekt

pehmed Sennelier pastellid – pildil portree komplekt

 

erinevad pastellid

erinevad pastellid

 

fiksatiiv, hõõrelid ja muud abivahendid

fiksatiiv, hõõrelid ja muud abivahendid

 

Canson Mi Teintes Touch pastellalused, pisut abrasiivsed

Canson Mi Teintes Touch pastellalused, pisut abrasiivsed

 

Sennelier pastellalused - abrasiivne toonitud papp, komplektis erinevad toonid

Sennelier pastellalused – abrasiivne toonitud papp, komplektis erinevad toonid

 

isevalmistatud pastellialus, keiu kuresaar, isevalmistatud pastellialus - akvarelliploki tagumine kaas kaetud clear gessoga, mis lisab pinnale abrasiivsust

Isevalmistatud pastellialus – akvarelliploki tagumine kaas kaetud clear gessoga, mis lisab pinnale abrasiivsust.

 

Canson Mi Teintes pastellipaberid plokis, kornilised, erinevad toonid, keiu kuresaar

Canson Mi Teintes pastellipaberid plokis, kornilised, erinevad toonid

 

minu igapäevane pastellipalett suures puidust kandikus- sorteeritud hele-tumeduse ja toonide järgi, erinevate tootjate pastellid keiu kuresaar

Minu igapäevane pastellipalett suures puidust kandikus- sorteeritud hele-tumeduse ja toonide järgi, erinevate tootjate pastellid, kõigist murtud sobivad tükid, kõigilt on eemaldatud etiketid, sest pastellidega saab maalida siis nii otsaga kui küljega.

 

Koh-i-noor Gioconda pastellpliiatsite komplekt, (24 värvi)

Koh-i-noor Gioconda pastellpliiatsite komplekt, (24 värvi)

 

Räpina käsitöökartong, sobiv alus pastellidega joonistamiseks

Räpina käsitöökartong, sobiv alus pastellidega joonistamiseks

 

torude soojustamismaterjal - suurte pastellipindade hajutamiseks/ sulatamiseks

torude soojustamismaterjal – suurte pastellipindade hajutamiseks/ sulatamiseks

 

erinevate tootjate värvilised pastellipaberid

erinevate tootjate värvilised pastellipaberid

 

Soneti pehmete pastellide komplekt (48 tk), hea kompaktne karp õue või reisil maalimiseks kaasa võtta.

Soneti pehmete pastellide komplekt (48 tk), hea kompaktne karp õue või reisil maalimiseks kaasa võtta.

Read more

Märkmeid visandivihikutest

Uncategorized

Comments Closed


Share this post

Maalimise aeg stuudios on jagatud suures piires kolmeks: 1. ettevalmistusaeg – visandamine, mõtlemine –  kadreerimine, zoom in, zoom out, ruumilisus, koloriit, rakurss. huvitav tulemus, kui jätad ühe põhivärvi üldse välja. Teed täna näiteks ainult punase ja kollasega; või punase ja sinisega; või kollase ja sinisega?

Tee paar tiiru ümber modelli või seadeldise, komponeeri, vaata keskendunult – värve, rütmi aspektist, leia rütmi fragment, mis endas vastu kõlab.

zoom in, zoom out  – kas fragment?

See pole dokumentatsioon. Leia oma kaader.

Kes sa ise oled? Miks sa maalid? Kas oled realist? abstraktsionist?

Rubensi punane ooker. Vermeer – 2 põhitooni.

Õhukeste pigmentidega üle maalida – alla must/valge, peale läbipaistev punane (näiteks).

Kas maalida seda, mis lahtiste silmade ees või seda, mis kinniste silmade taga?

img_8577

 

img_8576

2. maalimine – (kiirelt) ja kontsentreeritult

3. viimistlemine – vaata kaugemalt, anna aega – võta maalist nii ajaline kui ruumiline distants. Lisa ja muuda, kui vaja.

Read more

Õlimaal merest: Eesti rannamaastik, Kaberneeme

Uncategorized

Comments Closed


Share this post

õlimaal maastik oil painting seascape meri Kaberneeme rand Eesti estonia Keiu Kuresaar

 

Õlimaal merest: Eesti rannamaastik. Kaberneeme rand, 2016

40×60 cm õli lõuendil (müüdud)

Read more

Kunstniku visiitkaardid / Art Business Cards

Uncategorized

Comments Closed


Share this post

business card visiitkaart keiu kuresaar paintings drawings abstract original art 5 big

business card visiitkaart keiu kuresaar paintings drawings abstract original art 5

business card visiitkaart keiu kuresaar paintings drawings abstract original art 3

business card visiitkaart keiu kuresaar paintings drawings abstract original art 2

business card visiitkaart keiu kuresaar paintings drawings abstract original art 1

Read more

Otsides koolilõpetajale või õpetajale kingitust, võta kindlasti ühendust – kutsun Sind oma ateljeesse ja leiame koos sobiva suuruse ja hinnaklassiga kingituse!

Uncategorized

Comments Closed


Share this post

Otsides koolilõpetajale või õpetajale kingitust, võta kindlasti ühendust – kutsun Sind oma ateljeesse ja leiame koos sobiva suuruse ja hinnaklassiga kingituse!

Näiteks A5 mõõdus maal ( 15 x 21 cm) – alates €50.-

A4 ( 21 x 30 cm) mõõdus maal (alates € 100.-,

A3 ( 30 x 42 cm) mõõdus maal alates € 200.- jne

Paljud pastellidega maalitud maalid on juba paspartuuga ja klaasi all ning raamitud, st kohe kinkevalmis.

keiu.kuresaar@gmail.com

(+372) 507 8842

pastel painting landscape maastik pastellmaal raba soo marsh Keiu Kuresaar

pastel painting landscape maastik pastellmaal Teenuse jõgi Keiu Kuresaar

pastel painting landscape maastik pastellmaal Valingu Aila Jõgisoo sihi tee Keiu Kuresaar

õlimaal maastik Vääna jõe ääres talvel oil painting river winter Keiu Kuresaar

akvarell watercolor lilled floral 5 Keiu Kuresaar

 

Read more

Jõgisoo ja Koppelmaa külade avatud külaväravate päev 31.05.2015

Uncategorized

Comments Closed


Share this post
Õlimaal maastik Valingu jõgisoo aila küla kivikurv oil painting 50x70 landscape Keiu Kuresaar

Kivikurv Saue vallas Aila külas. 50 x 70 cm õlimaal lõuendil. 2015 Keiu Kuresaar

Mind kutsuti osalema oma maalide näitusega Jõgisoo ja Koppelmaa avatud külaväravate päeval 31.mail 2015. Võtsin kutse suurima heameelega vastu.

Olen Saue vallas asuvate Jõgisoo ja Aila ja Valingu külaga olnud seotud üle 40 aasta, sest täpselt nii kaua on mu vanematel olnud Aila külas talu. Endine Koka, nüüdne Kuresaare mesinikutalu. Kuigi olen nüüd juba 14 aastat Saue linnas elanud, siis peaaegu kogu lapsepõlv ja noorus on möödunud mööda kohalikke põlde ja metsatukki uitades. Oma truu koeraga olen 10 aastat iga päev mööda Sihi teed Keila jõe äärde Koolmele läinud – sest üle kõige armastas mu koer Lota ujuda. Eelkõige oli koer muidugi hea kamraad, kellega mööda metsi, põlde ja jõeäärt kolada. Nii palju kui võsa ja kraavid lubasid, olen mööda Keila jõge allavoolu jalutanud ja palju romantilisi ning maalilisi kohti avastanud. Nüüd kavatsen kõik need tuhandeid mälestusi täis kohad oma maalidele jäädvustada.

Huvitav on see, et ma ei tunne siiski kuigi palju kohalikke elanikke.
Tahaksin nüüd hea meelega tutvuda kõigi kohalike elanike ja maaomanikega, sest oma retkedel olen kohanud sageli ka tõkestatud teid ja radu ning hoiatavaid keelumärke ning ägedaid koeri. Tahan kõigile teada anda, et kolistan ja kondan mööda kohalikke põlde, teid ja jõeäärt ainult heade kavatsustega, – et ka meie ümbruse maastikud – armsad puud, kraavid, teed ja maamärgid, saaksid maalidena jäädvustatud.

Read more